Pages

08 March 2012

polis sepak remaja dari kaca mata Islam??

terbaca kisah "polis sepak remaja" di forum.
sumber sebenarnya tak pasti, kesahihannya lebih2 lagi tak dapat dipastikan.

walau bagaimana pun, jika ianya salah dan fitnah, maka banyak pihak boleh dituduh dan dilibatkan dengan pelbagai alasan boleh diberikan.
jika ianya benar, maka aku pun menulis.hehe..

lepas baca petikan ni, baca pula komennya.
sekilas pandang, ramai pembaca yang kata "padan muka.siapa suruh tak pakai helmet." "kalau polis cedera takde siapa kisah kan?padan muka." "dua2 salah.dua2 padan muka."

inilah mentaliti Malaysians, tak, aku lagi suka cakap mentaliti MELAYU sebab forum yang aku baca tu majoriti bangsa Melayu.OK.maaf kalau terlalu ketara bunyi kebangsaannya(baca: racist).

pada aku, aku try nk pandang dari kaca mata Islam.
tapi kes ini seolah-olah tak layak dipandang oleh kaca mata Islam yang sangat2 suci.membazir photon2 cahaya sahaja dan sungguh membuang minyak petrol generator.

tidakkah kita tahu cerita seorang khadam yang tertumpahkan air ke atas khalifah yang osem dan sangat2 kewl, Umar Abdul Aziz?
khadam itu diberi maaf dan dibebaskan yo?
tak pulak disepak terajang yo?
ni kisah seorang raja, khalifah, pemerintah.bukan sekadar penguasa yang diberi tugasan biasa-biasa je..OK?

hurm..saya juga sedang membazir masa mengaitkan kes sampah ini dengan pengalaman2 penguasa2 Islam yang sungguh agong, hebat murni dan tinggi akhlak.

takziah kepada mangsa dan keluarga.semoga Allah menggantikan dugaan dan kesabaran anda dengan hidayahNya yang sungguh hebat dan mahal.

WA

No comments: