Pages

Daisypath Anniversary tickers

21 February 2010

Penghijrahan Tetamu BaruKu.....


Subhanallah....segala puji bagi Allah...d one and only...

"Dan pada kejadian diri kamu sendiri, serta (pada kejadian) segala binatang yang dibiakkanNya, terdapat juga tanda-tanda (yang membuktikan kekuasaan Allah) bagi orang-orang yang meyakininya. (Al-Jathiah:4)"

JENG..JENG..JENG!!!


hari ni dia datang banyak kali tau....rase macam dah cukup peralatan nak mengayam...tapi nampaknya masih lagi sibuk untuk mencukupkan "TOOLS"...!


Gambar di luar balconyku.........

YES!! its a bird!....preparing for a new home!...heee...burung tu kecik je tau....tapi sangat bermotivasi tinggi untuk membina resting place yang sangat besar!...the construction started about a month ago tau.....if you guys look carefully...ade pokok cactus sekali...amazing kan!?...dia angkut sendiri....tatau la gune ape...n tatau dari mane...tau-tau je dah ade....

papa cakap nak clear up....but i thought maybe we can learn how the nest is built....how they weave it....heheh...tapi progress cam lambat...tapi sehari at least dia akan melawat sekali..selalu cube nak tgk2..tapi every time nak tgk mesti dia terbang...so...selalu je buat tak tau...tapi of course i can still hear the sound of dried lalang being topped-up and rearranged!...hehehhe...

tp...whatever it is.......im amazed by another creation of God...the one n only....tiada makhluk yang boleh melakukan suatu ape pun selain dengan izin-Nya..dan tiada juga makhluk yang boleh mengganti setiap ciptaan-Nya...!

Dan bagi Allah jualah apa yang ada di langit dan yang ada di bumi dan cukuplah Allah sebagai Pengawal (yang mentadbirkan dan menguasai segala-galanya). (An-Nisa':132)

Allhua'lam....im proud to be a MUSLIM! are you? say YES!! :)

1 comment:

anw4r said...

yess..nanti dah beranak pinak kat situ boleh kanda jemput rakan2 sekerja makan burung panggang di balcony..