Pages

Daisypath Anniversary tickers

28 February 2010

Andaikata...Tiada jodoh aku dan dia...

bismillahirrahmanirrahim...dengan name Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..


Ya Allah..Yang Menghidupkan dan Yang Mematikan...Yang Maha Mengetahui setiap isi hati hamba-hambaNya...
andaikata aku pergi dahulu.....dan.....tiada jodohku bertemu dengan insan kurnian-Mu ini...aku mohon dengan seluruh kudrat-Mu....peliharakanlah dia supaya sentiasa tetap di jalan-Mu....menjadi hamba terbaik di kalangan hamba-hambaMu yang sentiasa Engkau redhai dan sayangi...
Ya Tuhan yang Maha Pengasih.....janganlah Engkau hukum dia dengan dosa-dosaku yang menggunung ini Ya Allah, Tuhan sekalian alam....Yang Maha berkuasa menentukan apa sahaja mengikut kehendak-Mu...
Wahai Tuhan yang tiada lainNya....sudah hampir 9 bulan aku bersama dengannya...memegang amanah yang Engkau kurniakan...ada sahaja ketikanya..dugaan-dugaan yang Engkau berikan rasa terbeban di dada....berikanlah-ku kesabaran berpanjangan....ampunilah dosa-dosaku andaikata ada kalanya caraku menangani dugaan-Mu mendatangkan kemurkaan-Mu.....ampunkahlah ketidaksengajaan hamba-Mu ini Ya Allah...

namun...andaikata dia pergi dahulu Ya Allah....layakkanlah diriku yang hina ini untuk bertemu dengannya di syurga-Mu nanti Ya Tuhan, empunya langit dan bumi, dunia dan akhirat...berikanlah aku kekuatan dan kesabaran untuk menerima takdir ketentuan-Mu...sesungguhnya aku tahu..bahawa Tuhanku yang tiada lainnya ini lebih Mengetahui apa yang terbaik buat hamba-hamba-Nya...

Ya Allah...tuhan yang dahiku ini aku letakkan ketika sujud untuk-Nya...andaikata Engkau takdirkan jodohku bertemu dengannya.....kuatkanlah diriku ini memegang amanah dengan sebaik-baiknya...mendidik berlandaskan syariat-syariat-Mu yang telah Engkau wahyukan kepada Rasulku, Muhammad bin Abdullah...sesungguhnya...dialah sebaik-baik hamba-Mu..jadikanlah suamiku yang tidak jemu-jemu melayan karenahku...membantuku ketika aku kekurangan kudratku ini....bertanggungjawab menyara hidup, makanku....seorang ketua keluarga dan papa kepada si dia yang sentiasa berlandaskan Al-Quran dan Sunnah rasul-Mu..........dan pohonku supaya Engkau izinkan untuk kami dihimpunkan sekali kali pada Hari yang tiada naungan selain naungan-Mu kelak.............

Allahua'lam...

3 comments:

anw4r said...

jodoh apa ni?
bukankah kita dah dijodohkan oleh Allah??

anw4r said...

oh..jodoh dengan baby ya?
ZERO POSSESSIVENESS(Apabila Allah Menduga Kita)..we have nothing in this world or in hereafter..
semuanya amanah dari Allah..

n33za said...

hahaha..lawak comment pertama anwar tuh