Pages

Daisypath Anniversary tickers

24 November 2011

makin membenci atau makin memahami?

"adakah si dia makin membenci atau makin memahami?"

itulah yang bermain difikiran, apabila melihat buah hatiku yang ketiga itu tidak lagi menangis sepemergianku ke kerja.


adakah anugerah Allah ini makin membenci kepada papanya?
innalillahi wainna ilaihi raaji'un..
aku terlalu mementingkan diri sendiri.amanah ini untuk islam.untuk Allah.untuk agam suci ini.bukan untuk aku.sesekali tidak.aku sekadar menyalurkannya ke satu-satunya jalan yang diredhaiNya.
shibghah Allah.bukan legasi yang pasti akan lapuk satu masa nanti.

amanah ini tidak memerlukan aku.aku yang 'memerlukannya'.
jika anak ini ditakdirkan Allah menjadi insan yang hebat, dia tetap akan jadi walaupon tanpa didikan sempurna dari seorang ayah.
cuma ayah itu yang terlepas peluang untuk mendapat saham membesarkan srikandi islam.

"ya Allah, ikhlaskan hati ini dalam mendidik amanahMu."

sedarkah kita anak itu bukan milik kita?
duhai diri yang hina, bagaimana mungkin anak itu milik kita sedangkan ruh kita ini milik Pencipta!
maka layanilah ia dengan landasan yang sudah dibentang.
santunilah amanah itu dengan manual-manual yang sudah lengkap.
tanamkanlah dengan akar-akar aqidah yang kukuh.
semaikanlah dengan biasan-biasan keimanan.
lengkapkanlah ia dengan islam..

"dan siapakah yang lebih baik shibghahnya daripada Allah?"

WA

No comments: